Vraag en antwoord

Saferider

Hier onder vind je de meeste gestelde vragen over het
gebruik van de SafeRider App. Staat het antwoord op
jouw vraag er niet tussen neem gerust contact met ons op.

SafeRider is met zorg en aandacht gemaakt, mocht er desondanks iets niet naar behoren werken help ons en de overige ruiters, laat het weten! Wij beïnvloedden niet de kwaliteit van telefoonnetwerken, andere apps die tegelijk werken en het type telefoon. Je kunt testen met SafeRider Lite hoe de werking op jouw toestel is. Het gebruik van SafeRider is voor eigen risico.

Hoe werkt de GPS functie?
De GPS functie zal niet op iedere telefoon het zelfde werken dit komt omdat er verschillende GPS chips in verschillende merken telefoons zitten. SafeRider stelt hoge eisen aan de GPS ontvangst waardoor het zoeken van een voldoende stek signaal soms even kan duren. Op je boven lichaam. Het GPS signaal is niet overal even sterk draag je telefoon daarom bij voorkeur.

Hoe Buddies toevoegen?
Het toevoegen van Buddy’s kan alleen als iemand anders ook de SafeRider App heeft. Je ziet dus niet alle contacten in je lijst in SafeRider.  Zo houden we het sturen van alarmen gratis en krijg je geen vreemden die jou ongevraagd als buddy toevoegen. Wanneer iemand jou w nummer heeft kan hij/zij jou toevoegen. LET OP bij invoeren van je telefoonnummer is de landcode verplicht voor Nederland +31).
 
Hoeveel Data verbruikt de App?
Weinig, alleen het opslaan en delen van je route gegevens telt mee in je dataverbruik. Tijdens de rit is de alarm functie de enige functie die mogelijk data verbruikt.
 
Hoe lang gaat mijn batterij mee?
Gemiddeld kan je SafeRider tussen de 4 en 5 uur laten draaien op je telefoon. Uitgaande van een volle batterij bij start. Dit verschilt overigens per telefoon. Hoe werkt het ALARM let op: Alarmen versturen kan niet in de lite versie, deze versie is bedoeld om de app uit te proberen en voor  mensen die wel alarmen willen ontvangen maar zelf niet perse paardrijden. Omdat je perse SafeRider moet hebben om een alarm te kunnen ontvangen hebben we om het voor iedereen leuk te houden een gratis versie opgeleverd. Op deze manier hoeven bijvoorbeeld je ouders niet ook de app te kopen om jou buddy te zijn. Het alarm werkt niet wanneer je geen internet op je telefoon hebt.  Gelukkig is de dekking van de mobiele netwerken in Nederland bijna overal redelijk tot goed.
 
Heb je problemen met je alarm na het upgraden van de App stuur ons dan een mail (info@equinovum.nl) dit is eenvoudig op te lossen.

Push Notificatie
In enkele gevallen wil de App zich op IZphone niet installeren en geeft een foutmelding. In de meeste gevallen betekent dit dat het toestel geen push notificaties kan sturen of ontvangen. Via Instellingen kan je dit op je telefoon aanzetten. Via deze link http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/software/push-notificaties-iphone-i... vind je uitgebreide uitleg.

Problemen met inloggen
Als je niet kan inloggen kunnen de volgende zaken een rol spelen: Gebruikersnaam of wachtwoord onjuist in gevoerd. Let ook op dat je bij registratie je telefoonnummer inclusief landcode invoert.
Wanneer je zeker bent dat je naam en wachtwoord juist zijn kan je proberen een nieuw wachtwoord aan te vragen via de website. Wanneer dit ook niet werkt stuur een mail naar info@equinovum.nl

Op welke telefoons kan ik SafeRider gebruiken
SafeRider werkt op smartphones die op Android werken en op de iPhone types vanaf 3GS. Voor Android geldt dat een versie 2.4 of hoger is gevraagd.